[006] Recenzja: Zdrada scenarzystów – Wojciech Nerkowski


Dynamiczny montaż, zabawna intryga i cięte riposty, czyli scenarzyści w najlepszej formie.

Zdrada scenarzystów to książka Wojciecha Nerkowskiego, który współtworzył wiele popularnych seriali m.in. BrzydUlę, Singielkę, a obecnie pisze M jak miłość. Dzięki czemu dostajemy w książce mnóstwo smaczków związanych z planem filmowym. 

Ekipa filmowa wybiera się na Teneryfę, aby nakręcić wciągający kryminał. Pierwszego dnia na planie zostaje zamordowana aktorka, która gra jedną z głównych postaci. Policja nie wykonuje dobrze swojego zadania, dlatego scenarzyści biorą się do roboty. Wkrótce ginie kolejny aktor, a morderca zostaje nieuchwytny. 

Podchodziłam dwa razy do tej książki – raz w maju kiedy to wracałam do domu pociągiem, kolejny raz dwa dni temu. Początek był... nudny, dlatego nie mogłam się wczuć w lekturę. Na szczęście za kolejnym razem tak się wciągnęłam, że przeczytałam całą historię w ciągu kilku godzin. Co świadczy o książce, gdyż obecnie pochłonął mnie mundial w Rosji i zajmuje mój cały wolny czas. 

Lekki i przyjemny kryminał. Autor kilka razy próbuje nas oszukać – może ona jest morderczynią, a może jednak on. Raz prawie dałam się nabrać. Świetny humor i dopracowane postacie na wielki plus. 

Kuba skradł moje serce – jego wypowiedzi są genialne i nieraz spowodowały u mnie napad śmiechu. Silwana nie jest już taką szarą myszką, jak wszyscy myślą. Zawiódł mnie trochę Artur, ale szczegółów nie będę zdradzać. 

Zaskakujące i dramatyczne zakończenie, to coś, co czytelnik (taki jak ja) lubi najbardziej.

Z chęcią przeczytam kolejne książki Wojciecha Nerkowskiego. Zdrada scenarzystów to godna polecenia pozycja, która nie wymaga zbyt wiele od czytelnika. Szybko się czyta, język przyziemny, a opisy ciekawe. I morderca – jakże ważna postać z ciekawym charakterem. 


Ekscentryczna ekipa filmowców wyrusza na Teneryfę kręcić kryminał pod tytułem Spisek scenarzystów. Wszystko miało iść jak z płatka, lecz już pierwszego dnia na planie dochodzi do zabójstwa jednego z głównych aktorów. Scenarzyści rozpoczynają własne dochodzenia. Kuba popada w paranoję, a Sylwia próbuje przemówić ekipie do rozsądku. Ich śledztwo nabiera rumieńców, bo morderca nie zwalnia tempa i wysyła sygnały, że na jednym zabójstwie się nie skończy. 
Zamieszanie wokół filmu sprzyja promocji, dlatego wydaje się, że ktoś to precyzyjnie zaplanował. Tylko kto mógł wpaść na tak wyrafinowany pomysł? Czy przebojowym filmowcom uda się odnaleźć mordercę, zanim sami staną się ofiarami?









Za książkę dziękuję Czwartej Stronie!

Zapraszam na Instagram @withwords_alexx

Kolejne recenzje wkrótce.

Zapraszam do współpracy z Katalogiem Euforia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Mrs Black | WS X X X