[010] Recenzja: Pamiętnik Diabła – Adrian Bednarek

Umysł socjopaty według Adriana Bednarka. 


Adrian Bednarek postawił wniknąć w umysł socjopaty. Co z tego wyszło? Niesamowicie pociągająca historia. Kuba Sobański, tytułowy diabeł, prowadzi perfekcyjne życie, ma dziewczynę, mieszkanie, przyjaciół oraz pieniądze. Nikt by nie podejrzewał, że taki idealny chłopak ma swoją drugą, mroczną stronę. Oto przed państwem: diabeł!

"Zanim umrę, będę mógł w odróżnieniu od większości ludzi powiedzieć, że robiłem dokładnie to, czego chciałem najbardziej, nie bacząc na nic".







Realizm myśli i wydarzeń z Pamiętnika Diabła chwilami robi się przerażający. Bednarek aż za dobrze przedstawia nam umysł mordercy.

Kuba uważa się za lepszego od innych, wie, że jest ponad nimi. Jest nieuchwytny, a przynajmniej tak myśli.

Szczegółowe i drastyczne opisy zbrodni robią wrażenie, gdy coraz bardziej poznajemy psychikę seryjnego mordercy. Kuba jest intrygujący, jego przyjaciele już nie bardzo (stereotypy polskich studentów – nic zaskakującego), są tylko tłem dla działań diabła. 

Książka jest pamiętnikiem – zostajemy zasypani mnóstwem przemyśleń głównego bohatera, co na dłuższą metę robi się uciążliwe. Te wszystkie szczegóły – w co jest ubrany, która jest godzina, ile wypił – tak często się powtarzają, że kilka razy po prostu ominęłam dany fragment, nie zastawiając się nad tym (i nic nie tracąc).


Po raz kolejny morderca wykorzystuje informacje, które sami zamieszczamy, dzieląc się nimi w mediach społecznościowych. Nie trzeba włamywać się do baz danych policji, żeby wiedzieć, kim jest dana ofiara, co robi i gdzie. Facebook, Instagram, Twitter – wszystko jest wyciągnięcie ręki. Idealny świat dla mordercy.


Umysł Kuby jest fascynujący, wciągający i niebywały. Być może wydarzenia z przeszłości ukształtowały sposób myślenia Kuby.

"Jeżeli wierzysz w niebo i piekło, to ja jestem ludzkim odbiciem diabła."

Adrian Bendarek zaliczył wspaniały debiut. Mam nadzieję, że w kolejnych częściach dostaniemy coś więcej niż tylko zapis przemyśleń diabła. Książka mąci w głowach. Lubię Kubę, solidny charakter mordercy. 




Wydawnictwo: Nova Res
Ilość stron: 435

Pozostałe tomy:
Proces diabła
Spowiedź diabła
Wyrok diabła


Za książkę dziękuję Novae Res.

Zapraszam na mój Instagram oraz Novae Res.



Witaj w moim idealnym, pozbawionym wad świecie. Mam dwadzieścia dwa lata i wszystko, czego mógłbyś zapragnąć. Idealną dziewczynę jak z okładki, popularnych znajomych, samochód swoich marzeń, penthouse na ostatnim piętrze i perspektywę jeszcze lepszej przyszłości przed sobą. Jestem z tych, którym życia zazdroszczą inni. Tak opisze mnie każdy, kto choć raz mnie widział. A jaki jestem naprawdę? Ci, którzy mieli okazję się przekonać, nigdy nie będą mogli opowiedzieć swojej historii. Żądze siedzące we mnie są tak wielkie, że nie potrafię oprzeć się pokusie ich zaspokojenia. A zawsze dostaję to, czego chcę. Jeżeli wierzysz w niebo i piekło, to ja jestem ludzkim odbiciem diabła. Przedstawiam Ci mój pamiętnik. Gdy go przeczytasz, nic już nigdy nie będzie takim, jakim dotąd Ci się wydawało. Odważysz się?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Mrs Black | WS X X X