[1809] Nowy post: Podróż do III Rzeszy


Johanna Liesel Malone przedstawia 9 Kołysanka

Zaprosił mnie do swojego gabinetu, gdzie – zapalając papierosa – zaczął wyjaśniać:
– Na przełomie sierpnia i września w Norymberdze odbędzie się zjazd partii. Będę miał w związku z nim specjalne zadanie dla ciebie. Będzie tam nagrywany film...
– Leni Riefenstahl... – wyszeptałam do siebie nazwisko reżyserki, o której wiedziałam, że kręciła filmy propagandowe dla Trzeciej Rzeszy.
Minister musiał usłyszeć moje słowa, gdyż zapytał:
– Znasz ją?
– Nazwisko obiło mi się o uszy – powiedziałam szybko.
Spojrzał na mnie odrobinę podejrzliwie. Po chwili milczenia kontynuował:
– Chciałbym, żebyś pomogła pannie Riefenstahl. To będzie twoje pierwsze poważne zadanie, więc postaraj się.

Kategoria: Historyczne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Mrs Black | WS X X X