[159] Recenzja: Jezioro ciszy – Anne Bishop


„Miało być prosto, ale ta śmierć uruchomiła lawinę paskudnych wydarzeń”, czyli Annie Bishop i jej genialnie wykreowany świat.


Jezioro ciszy to niezależna powieść ze świata Innych. Nie jest to moje pierwsze spotkanie z tą autorką, ale Innych nie czytałam. Jezioro ciszy sprawiło, że świat wykreowany przez autorkę zaciekawił mnie i pewnie wkrótce zapoznam się z poprzednimi tomami z tej serii.


W ramach ugody rozwodowej Vicki DeVine przejmuje stary ośrodek nad Jeziorem Ciszy w miasteczku, które nie jest kontrolowane przez ludzi. Miejsca takie jak Sprężynowo nie są oddzielone od terenów Innych − dominujących drapieżników, które rządzą większością lądu i wszystkimi akwenami na świecie. A kiedy nie ma granic, nigdy nie wiadomo, co cię obserwuje… Vicki ma nadzieję na rozpoczęcie nowego życia, jednak gdy Aggie Wrona – jej zmiennokształtna lokatorka – znajduje martwego człowieka, zaczynają się problemy. Śledczy chcą zrzucić na Vicki winę za śmierć mężczyzny, chociaż dowody jednoznacznie wskazują na to, że zabiła go siła inna niż ludzka.


Początkowo można się trochę pogubić w świecie Innych. Tajemniczy terra indigenda czy też sami mieszkańcy Spężynowa, kontynenty i oczywiście Inni. Autorka jednak na samym początku książki dołączyła spis bohaterów, kontynentów, jezior i wiosek, co bardzo ułatwia czytelnikowi, który nie jest zaznajomiony ze światem Innych. Musiałam wczuć się w świat przedstawiony przez Bishop. Na szczęście z każdą kolejną stroną było coraz lepiej.

Dynamiczni i ciekawi bohaterowie to wielki plus tej książki. Autorka dużo czasu poświęca na ukazanie relacji terra indigena – ludzie. Sama akcja jest mroczna i z każdą koleją stroną nabiera tempa. Książka wywołuje wiele emocji i sprawia, że z zaciekawieniem przerzucałam kolejne kartki.


Jeśli jesteście fanami Innych, to Jezioro Ciszy będzie dla was wisienką na torcie. A jeśli tak jak ja nie znacie tej serii, to książka Bishop będzie dla was dobrym fantasy.


Ilość stron: 478
Wydawnictwo: INITIUM



Zajrzyjcie na mojego Instagrama oraz do wydawnictwa INITIUM.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Mrs Black | WS X X X