[664] Recenzja: Idealna – H.C. Warner

 „Nie była tak po prostu ładna. Była oszałamiająca i absolutnie idealna”, czyli lekka lektura bez zaskoczeń.


Idealna to powieść, która zachęciła mnie do siebie swoim opisem zwiastującym dużo tajemnic i kłamstw. H. C. Warner ma na swoim koncie już kilka książek, ale ta jest pierwszą, która została u nas wydana. Zupełnie nie wiedziałam, czego się spodziewać po tej autorce, dlatego nie miałam wielkich wymagań.



Piękna, żywiołowa, bystra, seksowna… Po prostu IDEALNA! Marzenie każdego mężczyzny. Ben, który wciąż liże rany po rozstaniu z długoletnią partnerką, nawet nie śmiałby śnić o takiej dziewczynie. Tymczasem Bella przebojem wkracza w jego świat i wkrótce jest w niej zakochany po uszy. Kiedy postanawia ją poślubić – choć właściwie to ona podejmuje decyzję – nie ma pojęcia, że wkrótce jego dobre stosunki z rodzicami legną w gruzach, a długoletnie przyjaźnie będzie musiał złożyć na ołtarzu „szczęścia małżeńskiego“. Klasyczna zaborcza żona, która dopiero po ślubie pokazuje pazurki i próbuje zrobić z męża pantoflarza? O nie! Bella ma swój diaboliczny plan i realizuje go z żelazną konsekwencją. A Ben, który właściwie nic nie wie o jej przeszłości, coraz bardziej pogrąża się w tym toksycznym związku i nawet się nie orientuje, że został wrzucony w środek koszmaru.


Idealna to domestic thriller, gdzie znajdziecie wiele rodzinnych dramatów. Nie brak tutaj także przemocy domowej, zdrady, a także mrocznych bohaterów. Już od samego początku można się domyślić, w jakim kierunku potoczy się ta historia. Nie znajdziecie w niej nic nowatorskiego i zaskakującego. Jestem wyjadaczką tego gatunku i już naprawdę ciężko mnie czymś zaskoczyć. Idealna to dla mnie lekka lektura do przeczytania na raz, która niewiele po sobie zostawia i którą zapewne szybko zapomnę. O ile jeszcze pierwsza część mnie wciągnęła, tak reszta już nie bardzo. Szczególnie że druga część jest powtórką pierwszej tylko z innej perspektywy, co spowodowało, że przerzucałam strony, szukając jedynie czegoś nowego. Strasznie mnie to zirytowało. Po co miałabym czytać ponownie to samo? Bez sensu. Marnowanie czasu czytelnika. Dialogi są drętwe i wymuszone. Bohaterowie nijacy, a cała historia przewidywalna.


Choć autorka miała pomysł na fabułę, tak już z wykonaniem u niej gorzej. Brakuje mi tutaj także mroczniejszego klimatu, przez co ta książka sprawdzi się także jako powieść obyczajowa. Główna bohaterka jest niedojrzała, irytuje od samego początku, a jej zachowanie w którymś momencie było już dla mnie strasznie nużące. Oczekiwałam chyba od niej czegoś innego. Całość wydaje się niedopracowana i nieprzemyślana. Nie potrafiłam wczuć się w tych bohaterów. Nie porwała mnie ta książka — zdecydowanie więcej mnie w niej irytowało, niż wciągało. Historia miała potencjał, który został zmarnowany. Myślę, że dla mniej wymagających czytelników, którzy lubią lekkie thrillery, Idealna może być dobrą lekturą. Ja niestety się rozczarowałam.



Ilość stron: 384

Wydawnictwo: Albatros


Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję wydawnictwu Albatros ;)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Mrs Black | WS X X X