[083] Recenzja: Escape room – Megan Goldin


„Witajcie w pokoju zagadek. Wasz cel jest prosty: wyjdźcie stąd żywi.”, czyli escape room w świecie finansów Wall Street.


Escape room to książka, która swoją premierę miała kilka tygodni temu. Przeczytałam ją już jakiś czas temu, ale teraz zebrałam myśli i postanowiłam napisać recenzję. Oczekiwałam dużo od tej historii – krwi, morderstw, tajemnic i troszeczkę się zawiodłam.

Czwórka współpracowników dostaje tajemniczą wiadomość. Przerywają swoje plany i postanawiają spełnić warunki wiadomości. Vincent, Jules, Sylvie i Sam wsiadają do windy w biurowcu. Są ambitni i pozbawieni skrupułów. Ubijają miliardowe interesy i żyją w niedorzecznych luksusie. Myśleli, że kierownictwo chce ich sprawdzić w ekstremalnych warunkach. Wkrótce okazuje się, że mijające godziny w klaustrofobicznej atmosferze sprzyjają odkrywaniu prawdy.

Każdy z bohaterów ma coś na sumieniu, a za dużymi pieniędzmi zawsze stoją tajemnice. Oszustwa, molestowanie, zastraszanie jest na porządku dziennym w świecie Wall Street. Książka bardzo dobrze pokazuje, do czego jest zdolny człowiek, aby żyć w luksusie. Czwórka współpracowników musi zacząć współpracować, aby wydostać się z escape roomu, co nie jest łatwe ani przyjemne.


Escape room jest uznawany za thriller psychologiczny. Myślałam, że będzie więcej krwi, tajemnic; że Escape room będzie przypominała horror. Owszem trzyma w napięciu, ale momentami mnie nudziła i musiałam robić sobie przerwy. Przydałoby się więcej akcji oraz dynamizmu. Historia dzieje się na kilku płaszczyznach: mamy escape room i historie, które z pozoru nie są powiązane z głównym wątkiem.


Dobra, ale nie wybitna lektura dla zabicia czasu. Jednak nie spodziewajcie się jakiś większych emocji. Świetnie przedstawiony świat, którym rządzą pieniądze. Goldin ukazała, do czego jest zdolny człowiek, jak bardzo korporacja wpływa na jego życie, do czego może prowadzić władza.


Ilość stron: 350
Wydawnictwo: Bukowy Las

Dziękuję za możliwość przeczytania tej książki wydawnictwu Bukowy Las.


Zajrzyjcie na mój Instagram oraz Instagram Bukowy Las.


Oto świat finansów Wall Street i jego najlepsi gracze: Vincent, Jules, Sylvie oraz Sam. Są ambitni i pozbawieni skrupułów. Ubijają miliardowe interesy i żyją w niedorzecznym luksusie.

Liczy się dla nich tylko pieniądz – i zrobią wszystko, by go zdobyć.

Jednak gdy tych czworo zostaje uwięzionych w windzie, pełniącej funkcję escape roomu – sprawy przybierają dla nich fatalny obrót. Muszą odłożyć na bok biurowe niesnaski i wspólnie pracować nad rozwiązaniem, otwierającym drogę na wolność.

W klaustrofobicznej atmosferze wszystkie ich brzydkie tajemnice wychodzą na jaw. Czy w końcu odpowiedzą za grzechy swojej profesji: oszustwo, zastraszanie i molestowanie seksualne?

Czas mija, nastroje są coraz bardziej napięte, w dusznym powietrzu windy wisi zapowiedź katastrofy oraz ostateczne pytanie: kto spośród nich jest zabójcą?

1 komentarz:

© Mrs Black | WS X X X