[107] Recenzja: Nie szukaj mnie – Clare Mackintosh


„Ze śmiercią mi nie do twarzy. Noszę ją jak pożyczony płaszcz: zsuwa mi się z ramion i ciągnie się po ziemi. Jest niedopasowana. Niewygodna.”, czyli kilka słów o tym, że niektórych poszukiwań lepiej nie zaczynać.


Nie szukaj mnie to moje pierwsze spotkanie z twórczością Clare Mackintosh. Autorka znana jest z takich powieści jak Pozwolę ci odejść czy też Widzę cię.

Dokładnie przed rokiem Caroline Johnson postanowiła ze sobą skończyć. Było to wstrząsające samobójstwo, wierna kopia tego, które kilka miesięcy wcześniej popełnił jej mąż. Ich córka Anna od tamtej pory bezskutecznie usiłuje pogodzić się z utratą rodziców. Dziś sama ma dziecko i tęskni za matką bardziej niż kiedykolwiek. Zaczyna zadawać sobie pytania, chce wiedzieć, jak naprawdę zginęli rodzice, ale grzebiąc w ich przeszłości, naraża się na ogromne niebezpieczeństwo.


Z każdą stroną zagłębiamy się w spiskach i kłamstwach, ale autorka nie zdradza zbyt wiele na raz. Książka została podzielona na trzy części – każda kończy się zwrotem akcji. Od początku możemy się domyślać, że tajemnicze samobójstwa nie są do końca prawdą. Anna uważa, że jej matkę zamordowano. Jaka jest prawda?


Styl autorki przypominał mi trochę Gillian McAllister (która nawet napisała rekomendację do Nie szukaj mnie) czy też Ruth Ware. Sporo dialogów (właściwie większość książki) co powoduje, że czyta się bardzo szybko. Prosty i potoczny język nie będzie przysparzał problemów. Spodziewałam się trochę mocniejszego, brutalniejszego thrillera, a dostałam lekką powieść z wątkiem thrillera, który jednak nie wywołał u mnie większych emocji.


Jeśli na co dzień nie czytacie thrillerów i raczej ich unikacie, to Nie szukaj mnie na pewno przypadnie Wam do gustu, ponieważ nie jest zbyt wymagającą lekturą. Dla fanów tego gatunku może stać się małym rozczarowaniem.


Ilość stron: 552
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka



Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję Prószyński i S-ka ;)




Zajrzyjcie na mój Instagram oraz na Instagram Prószyński i S-ka.




Czasami lepiej trzymać się kłamstw. Prawda mogłaby cię zabić…

Policja twierdzi, że to było samobójstwo.
Anna podejrzewa, że morderstwo.
Komu uwierzysz?

Prawa do książki sprzedano do ponad 20 krajów!

Dokładnie przed rokiem Caroline Johnson postanowiła ze sobą skończyć. Było to wstrząsające samobójstwo, wierna kopia tego, które kilka miesięcy wcześniej popełnił jej mąż. Ich córka Anna od tamtej pory bezskutecznie usiłuje pogodzić się z utratą rodziców. Dziś sama ma dziecko i tęskni za matką bardziej niż kiedykolwiek. Zaczyna zadawać sobie pytania, chce wiedzieć, jak naprawdę zginęli rodzice, ale grzebiąc w ich przeszłości, naraża się na ogromne niebezpieczeństwo. Niektórych poszukiwań lepiej nie zaczynać…

Clare Mackintosh, autorka bestsellerów "Widzę cię" i "Pozwolę ci odejść" powraca z mrożącą krew w żyłach, pełną zwrotów akcji powieścią, od której nie oderwiecie się aż do wstrząsającego zakończenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Mrs Black | WS X X X