[121] Przedpremierowa recenzja: Obsesja Eve. Kryptonim Villanelle – Luke Jennings


„Postrzegamy świat takim, jaki jest. To miejsce, którym rządzi tylko jedno, jedyne prawo: prawo przetrwania. A tobie, jeśli się nie mylę, pomagamy przetrwać na bardzo dogodnych warunkach”, czyli psychopatyczna wycieczka rollercoasterem.



Obsesja Eve. Kryptonim Villanelle to powieść, na podstawie której powstał nominowany do nagrody Emmy serial Obsesja Eve. Oglądaliście ten serial? Ja tak. Przed przeczytaniem chciałam zapoznać się z filmową wersją (obejrzałam pierwszy sezon, drugi mam w planach).

Oksana Borisowja Woroncowa została oskarżona o potrójne morderstwo ze szczególnym okrucieństwem. Z pozoru nic nie jest w stanie uratować dziewczyny przed karą. Ale czy aby na pewno? Tajemniczy nieznajomy pojawia się z ofertą nie do odrzucenia. Od tej chwili Oksana staje się Villanelle. Teraz dziewczyna będzie wykonywać zlecenia od organizacji Dwunastu. Villanelle, jako jednej z najlepszych, przypadają same misje o najwyższym stopniu ryzyka. Okazuje się, że na trop perfekcyjnej morderczyni wpada Eve Polastri, agentka MI5. Villanelle staje się dla niej czymś więcej niż pracą. Staje się jej sprawą osobistą.



To nie jest lektura dla osób wrażliwych. Wiele scen może przyprawić o dreszczyk emocji. Dla mnie była to niesamowicie wciągająca przygoda. Lubię książki, w których występują tak wyraziste postacie. Autor nie bawi się w konwenanse i przedstawia brutalny i zimny świat Villanelle, w którym rządzi seks, władza i pieniądze. Luke Jennings większość książki poświęcił Villanelle – bardzo szczegółowo opisuje zbrodnie i przemyślenia morderczyni, dzięki czemu możemy wczuć się w jej charakter. Natomiast postać Eve jest potraktowana trochę po macoszemu. W serialu tego nie odczułam, ale podczas czytania Kryptonimu Villanelle miałam wrażenie, że ta genialna bohaterka spychana jest na dalszy plan.

Postać Villanelle szokuje i jest idealnym odwzorowaniem zachowania psychopaty. Zabijanie sprawia jej przyjemność. Właściwie całe jej życie kręci wokół misji: od jednej do drugiej. Nie ma przyjaciół, znajomych. Wykazuje aspołeczność. Bohaterka wydaje się przerysowana. Czy ludzie mogą być aż tak okrutni? Autor wydaje mi się, że jest poniekąd zafascynowany psychopatyczną morderczynią. Muszę przyznać, że mnie fascynuje i jestem ciekawa, jak potoczy się dalej jej historia.


Całość prezentuje się zaskakująco dobrze. Akcja nawet na moment nie zwalnia, pędząc niczym rollercoaster. Brutalne morderstwa, seks bez miłości i wiele skrajnych emocji to tylko niektóre aspekty tej historii. Jeśli lubcie dreszczyk emocji i nietuzinkowych bohaterów to Kryptonim Villanelle jest dla was.



Ilość stron: 231
Wydawnictwo: Dom Wydawniczy REBIS
Premiera: 31 lipca 2019 roku



Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję Domu Wydawniczemu REBIS ;)


Zajrzyjcie na mój profil na Instagramie oraz na profil REBIS ;)


Książka, na której podstawie powstał nominowany do nagrody Emmy serial "Obsesja Eve".

Villanelle. Nie ma sumienia. Nie ma poczucia winy. Nie ma słabości. Zabójczyni doskonała.

Rosyjska sierota, ocalona przed karą śmierci za brutalną zemstę, której dokonała na zabójcach jej ojca. Wyszkolona i bezlitosna, dostaje nowe życie, nowe nazwiska, nowe twarze ‒ wszystko, czego potrzebuje. Jej zleceniodawcy nazywają siebie "Dwunastoma". Ona jednak nic o nich nie wie. Zadania zleca jej Konstantin, człowiek, który ją uratował.

Eve Polastri. Służy w MI5, póki nie popełni poważnego błędu. Z czasem ściganie bezlitosnej zabójczyni, Villanelle, staje się dla niej czymś więcej niż pracą. Staje się sprawą osobistą.

Książkę i serial "Obsesja Eve" pokochali czytelnicy i widzowie na całym świecie. Znana z "Chirurgów" odtwórczyni roli Eve – Sandra Oh – za swoją rolę zdobyła Złoty Glob oraz nominację do nagrody Emmy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Mrs Black | WS X X X