[285] Recenzja: Czas Patriotów – Tom Clancy


„Sumienie jest ceną, jaką płaci się za moralność, a moralność to cena płacona za cywilizację”, czyli kultowy Jack Ryan w akcji.


Z Jackiem Ryanem spotkałam się po raz pierwszy za sprawą serialu Amazon Prime Video Tom Clancy’s Jack Ryan, który jest naprawdę świetny i polecam go każdemu, kto lubi seriale sensacyjne i szpiegowskie. Obecnie dostępne są dwa sezony każdy po 8 odcinków.


Przebywając w Londynie, Jack Ryan udaremnia zamach irlandzkiej Armii Wyzwolenia Ulsteru na rodzinę królewską. W trakcie wymiany ognia zabija brata przywódcy bojówki IRA. Walcząc w słusznej sprawie, sprowadza na siebie i swoją rodzinę śmiertelne niebezpieczeństwo. Teraz to oni znajdują się na celowniku terrorystów.

Jak potoczą się losy kultowego bohatera stworzonego przez Toma Clancy’ego? Czy Jack zdoła wyjść z opresji obronną ręką i uchronić swoich najbliższych? „Czas patriotów” to pasjonująca lektura dostarczająca ogromnej dawki emocji.


O ile serial podobał mi się w każdym calu tak książkom do tego daleko. Czas patriotów to drugi tom z cyklu. Początek jest mocny, środek trochę nudnawy i koniec znowu wybuchowy. Książka jest też już trochę przestarzała (została napisana w latach 80.), dlatego niektóre nowinki technologiczne mogą śmieszyć.


Czas patriotów to miejscami nudnawa książka szpiegowska. Jest ona trochę przydługa, przez co może czytelnika znużyć. Nastawiałam się na coś podobnego do serialu i troszeczkę się zawiodłam. Książkę czyta się dosyć szybko, język jest lekki. Spodziewałam się trochę mocniejszej, brutalniejszej historii, a dostałam lekką powieść szpiegowską, która jednak nie wywołała u mnie większych emocji.

Powieść ta sama w sobie nie jest zła, ale ma kilka wad, które zniechęciły mnie. Książka ma swoje lata i to widać w fabule. Nie jestem pewna czy sięgnę po kolejne tomy, a jest ich naprawdę dużo (dwadzieścia osiem, jeśli się nie mylę).

Czas patriotów to niezobowiązująca historia, nie wymaga od czytelnika zaangażowania i nie wywołuje większych emocji. Lekka, niezawiła powieść szpiegowska i dobra rozrywka na wieczór.




Ilość stron: 660
Wydawnictwo: Znak Horyzont


Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję księgarni Tania książka ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Mrs Black | WS X X X