[403] Recenzja: Człowiek z lasu – Phoebe Locke




„Bywają takie sytuacje, w których człowiek uczy się doceniać to, co ma. I nie rozgrzebywać przeszłości”., czyli historia, którą już gdzieś czytałam.

Człowiek z lasu to książka, która przyciągnęła mnie do siebie opisem, który zwiastował dobry thriller psychologiczny, ale niestety troszeczkę się przeliczyłam.


Tydzień po narodzinach swojej córki, Amber, Sadie Banner pakuje się i w środku nocy znika bez śladu. Jej mąż Miles przez szesnaście lat samotnie wychowuje dziecko – aż pewnego dnia do ich drzwi puka skruszona Sadie. Próbują stopniowo odbudować swoje relacje i na nowo stać się rodziną. Jednak wraz z powrotem Sadie powracają upiory z jej przeszłości. I domagają się, aby ich wysłuchano…

Dwa lata później w Los Angeles ekipa dokumentalistów towarzyszy osiemnastoletniej Amber Banner podczas jej spotkań z mediami. Oskarżona o morderstwo dziewczyna została właśnie uniewinniona – ale kogo zabiła i dlaczego?


Człowiek z lasu jest debiutem Nicci Cloke, która ukrywa się pod pseudonimem Phoebe Locke. Historia ma potencjał, ale niestety nie został on wykorzystany. Autorka wymyśliła naprawdę coś ciekawego, ale wykonanie nie jest najlepsze. Spodziewałam się czegoś o wiele lepszego. Miałam problem, aby wciągnąć się w fabułę. Akcja przyśpiesza dopiero na koniec lektury. Autorka przedstawia różne perspektywy, dzięki czemu możemy dokładniej poznać bohaterów. Muszę przyznać, że żaden z nich nie zdobył mojej sympatii.


Jest to thriller psychologiczny, więc spodziewałam się wielu emocji, ale ich nie dostałam. Akcja bardzo często stoi w miejscu. Bardzo dużo zapychaczy, które nic nie nowszą do fabuły. Owszem mamy tutaj wiele mrocznych tajemnic i kłamstw, ale to za mało by Człowiek z lasu mnie zachwycił. Zakończenie książki jest jej najlepszą częścią. Liczę na to, że autorka w kolejnych swoich książkach wypadnie lepiej.


Tutaj niestety przez większość czasu się nudziłam. A po przeczytaniu czułam jedynie niedosyt. Język jest lekki i przyjemny, a historia miała potencjał (chociaż przez całą lekturę czułam, jakbym coś takiego już gdzieś czytała). Człowiek z lasu może się spodobać osobom, które dopiero zaczynają czytać thrillery psychologiczne. Dla starych wyjadaczy tego gatunku książka może okazać się rozczarowaniem.


Ilość stron: 319

Wydawnictwo: Wydawnictwo Czarna Owca

Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Mrs Black | WS X X X