[500] Recenzja: Ekstremista – Remigiusz Mróz





„Kiedy człowiek jest zmęczony, atakują go nawet te problemy, które dawno rozwiązał.”, czyli Gerard Edling ponownie w akcji.


Nie ukrywam, że lubię książki Remigiusza Mroza. To właśnie od Behawiorysty (pierwszego tomu tej serii) rozpoczęła się moja przygoda tym autorem. Mam wielki sentyment do tej książki i nadal jest jedną z moich ulubionych powieści, jakie kiedykolwiek przeczytałam.


W Opolu znika maturzystka, a jedynym pozostawionym przez nią śladem jest karta tarota z symbolem sprawiedliwości. Rodzina nie zamierza iść na policję, gdyż twierdzi, że dziewczyna zmagała się z problemami i nieraz deklarowała, że któregoś dnia ucieknie z domu.
Jedyną osobą, która dostrzega w tym coś więcej, jest lokalna dziennikarka, Małgorzata Rosa. Od kilku miesięcy śledziła powracający w internecie motyw kart do wróżenia, zdający się mieć związek ze zdarzeniami, w które wplątany był niedawno Gerard Edling. Nie widząc innej możliwości, próbuje szukać pomocy u człowieka, który z nieznanych jej przyczyn nie chce mieć z nią nic wspólnego.



Ekstremista to już trzeci tom z Gerardem Edlingiem. Niedługo również dostaniemy serial od Playera na podstawie Behawiorysty (choć nie wymagam od niego wiele, to mam jednak nadzieję, że będzie w miarę dobry). Bardzo lubię tę serię, dlatego nie wahałam się przed sięgnięciem po kolejną część. Jak to u Mroza – czyta się szybko i przyjemnie. Autor nadal potrafi czymś zaskoczyć czytelnika. Mam wrażenie, że Ekstremista jest trochę słabszy od poprzednich części, ale i tak czytało mi się ją dobrze. Nie znajdziecie tutaj kwiecistych, rozbudowanych opisów, co dla mnie jest wielkim plusem.




Jednak odnoszę wrażenie, że seria jest już trochę ciągnięta na siłę. Naprawdę lubię tych bohaterów, ale nie wiem, czy jest już sens, by kontynuować ich przygodę. Jeśli już przeczytaliście kilka książek Mroza, to już mniej więcej wiecie czego się spodziewać. Wiemy, że koniec nas zaskoczy i zostawi czytelnika z niedosytem, oczekując kolejnego tomu. Tak jest również w Ekstremiście. Nie sposób się nudzić, ponieważ autor serwuje wiele zwrotów akcji. A ja mam wielki sentyment do tej serii.


Ekstremista to książka, która wciąga od pierwszych stron. Autor stworzył ciekawą zagadkę, a jej rozwiązanie może zaskoczyć. Akcja jest bardzo dynamiczna, a samą książkę czyta się błyskawicznie. Dla fanów serii i Mroza jest to pozycja obowiązkowa. Dla reszty czytelników będzie to książka, która pozwoli się oderwać, choć na chwilę od rzeczywistości i zanurzyć się w świecie wykreowanym przez Remigiusza Mroza.

Ilość stron: 454
Wydawnictwo: FILIA Mroczna Strona


Dziękuję za możliwość przeczytania tej książki wydawnictwu FILIA ;)







2 komentarze:

  1. Ponieważ nie dostałam odpowiedzi, to napiszę także tutaj. Może uciekają wam komentarze.

    Cześć, chciałabym się dopytać pewnych rzeczy, bo nie warto tracić energii na coś niepotrzebnego. Dobrze rozumiem, ze Euforia porzuciła publikowanie reklam amatorskich blogów i wzmianek o nowych rozdziałach? Ostatnie posty o tej tematyce są z kwietnia, a pamiętam, że przed 2021, kiedy tu zaglądałam, też były pominięte przez jakiś czas. Czy to po prostu system raz na x miesięcy?

    Dziękuję z góry za info :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka już czeka na swoją kolej na moim stosiku do przeczytania, więc tak pozytywna recenzja mnie cieszy :)Od siebie polecam ostatnio wysłuchany audiobook "Zygzak". Wciągający kryminał polityczny ze świetnym lektorem, idealny przy wykonywaniu domowych czynności lub podczas jazdy samochodem :)

    OdpowiedzUsuń

© Mrs Black | WS X X X