[652] Recenzja: Wampiry nie starzeją się nigdy. Opowiadania na ząb – wielu autorów

„Niech się zacznie polowanie”, czyli czy wampiry nie wyszły już z mody?


Nie lubię zbiorów opowiadań i właściwie sięgam po nie tylko wtedy, gdy ich tematyka jest dla mnie ciekawa. Tak było w przypadku Wampiry nie starzeją się nigdy. Już dawno, naprawdę dawno nie czytałam książki, w której znaleźliby się krwiopijcy, dlatego zdecydowałam się sięgnąć po tę pozycję. Mam wrażenie, że wampiry już trochę wyszły z mody.

Wyśmienity zbiór mrożących krew w żyłach opowieści, napisanych przez najpopularniejszych autorów literatury dla młodzieży. W "Rodzie Czarnych Szafirów" Dhonielle Clayton odkrywa sekretny świat wampirów oraz magię kryjące się za drzwiami Nowego Orleanu. Poznajmy "Chłopców z Krwawej Rzeki" Rebekki Roanhorse oraz ich kuszącą moc i straszliwe ofiary. A w "Pierwszym zabójstwie" V.E. Schwab bądźmy świadkami wielowiekowej walki wampirów z ich zabójcami oraz zakazanej miłości wywołującej dreszcz emocji. Wampiry czające się w mediach społecznościowych, wampiry głodne czegoś więcej niż krwi, wampiry ujawniające się i szykujące do pierwszego zabójstwa – ten fantastyczny zbiór daje nową interpretację wiekowej klasyki. Oto ewolucja wampira – i rewolucja na kartach papieru!

Wampiry nie starzeją się nigdy to zbiór jedenastu opowiadań. Na podstawie jednego z nich powstał serial Netflixa Pierwsze zabójstwo – jest już on już dostępny. Ja obejrzałam kilkanaście minut pierwszego odcinka i na razie jakoś nie specjalnie mnie zainteresował i zostawiłam go sobie na później. Obecnie serial ten został już skasowany przez Netflixa, czyli nie dostanie kolejnych sezonów. Wracając jednak do samej książki... Jak to zazwyczaj ma miejsce w zbiorach opowiadań — jedne są lepsze, drugie gorsze i tak samo mamy tutaj. Całość swoim klimatem trochę przypominało mi serial Pamiętniki Wampirów lub popularną serię książek/filmów Zmierzch. Jest to typowa młodzieżówka, raczej nic nowatorskiego o wampirach się nie dowiecie. Po każdym opowiadaniu znajdziecie notatki redaktorek, w których ujawniają mity o wampirach, ich zachowaniu, przesądach oraz tradycjach. Jest to całkiem ciekawy dodatek, który pozwala zapoznać się wieloma ciekawymi informacjami.




Każde opowiadania ma swój klimat — jedne mroczniejszy, drugie dające do myślenia. Jest to na pewno książka, która podejmuje współczesne problemy, z którymi zmagają się miliony osób. Nie brak tutaj różnych reprezentacji. Jest różnorodność i... krew. Wampiry nie patyczkują się. Wampiry nie starzeją się nigdy to idealny zbiór opowiadań dla nastolatków, którzy lubują się w krwiopijcach. Poziom opowiadań nie jest równy i na pewno znajdziecie tutaj zarówno te, które wam się spodobają, jak i te, które wynudzą. Dzięki ciekawym wstawkom od Zoriady Córdovej oraz Natalie C. Parker można wiele dowiedzieć się o sekretnym świecie tych stworzeń. 


Ilość stron: 332
Wydawnictwo: Zysk i S-ka

Za możliwość przeczytania tych książek dziękuję  Wydawnictwu Zysk i S-ka ;)


Zajrzyjcie na mój profil na Instagramie oraz Instagram Wydawnictwa Zysk i S-ka


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Mrs Black | WS X X X