[165] Recenzja: Będziesz moja – Diana Brzezińska


„ [...] współuczestnictwo w zbrodni łączy znacznie silniej niż miłość, małżeństwo czy partnerstwo, a może i kredyt we frankach szwajcarskich”, czyli obiecujący początek nowej serii kryminalnej.


Będziesz moja to debiut Diany Brzezińskiej, która prywatnie jest prawniczką. Ta książka rozpoczyna serię kryminalną, a kolejny tom dostaniemy w 2020 roku.

Ada Czarnecka: rudowłosa profilerka z ciętym językiem, powszechnie znana jako leń o wyjątkowo niskiej empatii, notoryczna spóźnialska i miłośniczka seriali true crime. Krystian Wilk: przystojny i ambitny podkomisarz, seryjny podrywacz, dla którego „mąż to nie przeszkoda”. Połączyła ich praca w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Szczecinie, zagadkowa sprawa z Archiwum X i skomplikowana „przyjaźń”.


Szczecinem wstrząsa seria brutalnych morderstw. Sprawca upodobał sobie młode, rudowłose kobiety i z niezwykłym okrucieństwem urządza swoim ofiarom specyficzną uroczystość przed śmiercią. Trzeba działać szybko. Zostaje powołany zespół śledczy, w którego skład wchodzą Ada i Krystian. Ich znajomość się zacieśnia. W końcu nic tak nie zbliża, jak zbrodnia…


Od pewnego czasu z chęcią sięgam po dzieła polskich pisarzy. Debiuty nie są wyjątkiem, ale często towarzyszy mi nutka niepokoju czy dana książka będzie warta mojego czasu. Na szczęście Będziesz moja to niezwykle udany debiut i ciekawy wstęp do serii. Autorka interesująco wykreowała postacie: każda z nich ma swoją historię i charakterek. A duet Ada i Krystian zapewnia rozrywkę swoimi ciętymi ripostami, zalotnymi uwagami i romansem. Z początku bałam się, że będzie to typowy romans z zagadką w tle. Cieszę się, że tak nie jest. Owszem, wątek obyczajowy jest dość rozwinięty, jednak nie przeszkadza on w sprawie.


Będziesz moja to kryminał, jakich wiele na naszym rodzimym podwórku. Może nie oferuje nic nowego, ale jest historią wciągającą. Jestem ciekawa, co autorka dalej nam zaserwuje i jak potoczą się losy bohaterów.



Ilość stron: 473
Wydawnictwo: Otwarte


Za możliwość przeczytania przed premierą tej książki dziękuję Wydawnictwu Otwarte ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Mrs Black | WS X X X