[514] Recenzja: Mamy morderstwo w Mikołajkach – Marta Matyszczak

 „Doprawdy, kobiecina nie potrafi się zachować w – całkiem eleganckim, jak się okazało – lokalu. Powinna jadać w McDonaldzie, a nie rodzinie siać porutę”, czyli komedia kryminalna z kotem
.

Mamy morderstwo w Mikołajkach to moje pierwsze spotkanie z Martą Matyszczak, która na swoim koncie ma już kilka powieści. Miałam zamiar kiedyś zapoznać się z nimi, a najnowsza książka autorki wydawała mi się idealną okazją, by sprawdzić te wszystkie zachwyty, z którymi spotkałam się przy poprzednich książkach autorki.


Rozalia Ginter prowadzi gabinet weterynaryjny w Mikołajkach. Wiedzie w miarę szczęśliwe życie rodzinne. Aż do pewnego wieczora, który zmienia wszystko. Odtąd kobieta skrywa mroczną tajemnicę. Zwłaszcza przed najbliższymi.

W tych samych urokliwych Mikołajkach - na kładce nad kanałem - zawisa ciało mężczyzny. Czy znany w okolicy hotelarz popełnił samobójstwo? A może zabił go Peter Winckler, który przyjechał na Mazury odwiedzić ziemie przodków? Poszlaki się mnożą… Miejscowa policja pod wodzą komendanta Pawła Gintera wszczyna śledztwo. Niestety komendant, prywatnie mąż Rozalii, nie potrafi się skupić na sprawie, zbyt zaaferowany prywatną tragedią…


Całe sczęście, że jest Burbur – kotka o męsko brzmiącym imieniu i diabelskim charakterze, która jako jedyna ma trzeźwy ogląd sytuacji i nie omieszka notować swoich przemyśleń w dość specyficznym pamiętniku...


Lubię czytać komedie kryminalne i czasami sięgam po nie, by na chwilę oderwać się od poważniejszych lektur. Liczyłam, że wątek z kotem jako narratorem będzie trochę przypominał mi Zbrodnię i Karasia Aleksandry Rumin czy też Ja cię kocham, a ty miau Katarzyny Bereniki Miszczuk (naprawdę je polecam, jeśli lubicie komedie kryminalne); jednak tak się nie stało. Przeliczyłam się.


Pierwsza część książki wywołała u mnie głównie irytację. Irytowała mnie główna bohaterka i jej rozważania. Irytowały mnie wstawki z kotem, które miały być z założenia chyba humorystyczne, ale nie przypadły mi do gustu. A moja niechęć do kotów jeszcze bardziej się pogłębiła. Im dalej tym trochę lepiej. Pojawiają się różnorodni bohaterowie, a absurd goni absurd (w końcu jest to komedia kryminalna!). Pełno tutaj stereotypów – szczególnie ten dotyczący teściowych jest już chyba na każdy możliwy sposób opisany w literaturze.



Niby książka jest w porządku, ale ja zupełnie czegoś innego oczekiwałam. Czytałam kilka świetnych komedii kryminalnych, a Morderstwo w Mikołajkach jakoś do mnie nie przemawia. Myślę, że może się spodobać miłośnikom kotów. Jak dla mnie była to momentami trochę nudna historia i zabrakło mi w niej humoru, który spowodowałby, chociażby uśmiech na mojej twarzy. Lekka i niezobowiązująca lektura dla zabicia czasu.


Ilość stron: 302

Wydawnictwo: Dolnośląskie


Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję wydawnictwu Dolnośląskiemu (Publicat S.A.) ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Mrs Black | WS X X X