[535] Recenzja: Susza – Jane Harper

„...rola policjanta w małej społeczności nigdy nie jest łatwa... w grę wchodzą różne układy, zbyt wielu ludzi wie zbyt wiele o sobie nawzajem.", czyli wielokrotnie nagradzany debiut Jane Harper.


Jest to moje drugie spotkanie z Jane Harper. Mam za sobą Straconego, który nie do końca przypadł mi do gustu, ale postanowiłam dać drugą szansę tej autorce. Susza jest debiutem Jane Harper. Teraz został wznowiony przy okazji jego ekranizacji, którą już możecie obejrzeć w kinach.


Agent federalny Aaron Falk wraca do ogarniętej suszą Kiewarry na pogrzeb swojego najlepszego przyjaciela. Gdy dwadzieścia lat wcześniej Falk został oskarżony o morderstwo, to właśnie Luke zapewnił mu alibi. Po tamtych wydarzeniach, w atmosferze podejrzeń, Falk wraz z ojcem uciekł z miasteczka. Wiele lat później okazuje się, że jest ktoś, kto ma pewność, że kluczowe zeznanie było kłamstwem. Przy wsparciu miejscowej policji Falk próbuje odkryć, co spotkało Luke’a. Kiedy pełen obaw agent rozpoczyna śledztwo, głęboko skrywane tajemnice i kłamstwa wracają ze zdwojoną siłą. Bardzo szybko przekonuje się, że małe miasteczka zawsze skrywają wielkie tajemnice…


Susza to thriller połączony z kryminałem, który zabiera nas do słonecznej Australii, gdzie w pewnym miasteczku susza pochłania wszystko, co tylko może. Akcja przedstawiono dwutorowo. Mamy tutaj retrospekcje, gdzie możemy dowiedzieć się co tak naprawdę stało z Ellie oraz czasy teraźniejsze, czyli śledzwto Falka, agenta federalnego, w sprawie zabójstwa córki oraz żony swojego przyjaciela Luke oraz jego późniejsze samobójstwo. Aaron Falk nie wierzy w winę przyjaciela i będzie robił wszystko by to udowodnić.

Jak dla mnie akcja trochę toczyła się za wolno, przez co czasami się nudziłam. Całościowo jednak była to ciekawa historia, a autorka potrafi zaskoczyć czytelnika. Czuć małomiasteczkowy klimat i skrywane przez mieszkańców tajemnice. To miasteczko kryje naprawdę wiele, a pozory tylko mylę. Komu ufać, a na kogo uważać?


Pomimo wolnego tempa to historia mnie wciągnęła i potrafiła zaskoczyć. Susza to dobry thriller, który na pewno przypadnie do gustu także fanom kryminału. Czyta się ją szybko i z rosnącym zaciekawieniem.

Ilość stron: 376

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Mrs Black | WS X X X