[765] Recenzja gry paragrafowej: Sherlock Holmes: Cień Kuby Rozpruwacza – Cédric Asna

„Właśnie mija dziesięć lat od ostatniej zbrodni, której dopuścił się Kuba Rozpruwacz”, czyli moje pierwsze spotkanie z grami paragrafowymi.


Graliście kiedyś w grę paragrafową? Ja dotychczas nie miałam okazji. Widziałam u kilku osób na bookstagramie taki rodzaj gier i chciałam sama się przekonać czy będzie to rozrywka dla mnie. Gdy nadarzyła się okazja, postanowiłam spróbować swoich sił. Od FoxGames otrzymałam trzy gry do przetestowania. Muszę przyznać, że idealnie trafiliście w mój gust.



W londyńskiej dzielnicy Whitechapel dochodzi do nowych morderstw.

Inspektor Lestrade otrzymuje listy opisujące zbrodnie, które są podpisane... Kuba Rozpruwacz! Czy dziesięć lat po swoim zniknięciu seryjny morderca powrócił?





Bardzo lubię grać w gry — czy to takie na konsoli, komputerze czy też zwykłe planszówki. Na pierwszy spotkanie z taką formą wybrałam Sherlocka Holmesa i Cień Kuby Rozpruwacza. Uwielbiam bohatera stworzonego przez Sir Arthura Conana Doyle'a, więc od razu wciągnęłam się w akcję. W tej grze dostaniecie do rozwiązania dwa zabójstwa — Eleonory Green oraz Susan Howard. Wraz z Sherlockiem oraz Doktorem Watsonem będziemy szukać wskazówek na kolejnych kartach komiksu. Należy uważnie przyglądać się rynkom, ponieważ łatwo można przeoczyć coś istotnego dla sprawy. Podczas gry zbieramy dokumenty, napisy oraz typujemy podejrzanych, winnych i niewinnych. To wszystko zapisujemy na pierwszych stronach książki. Na końcu natomiast znajdziecie mapę Londynu, na której należy zapisać miejsca, jakie pojawiają się w trakcie rozwiązywania spraw.



Na początku wybieramy postać, którą będziemy grać. Mamy do wyboru Sherlocka Holmesa oraz Doktora Watsona. To, którą postać wybierzecie, ma swoje konsekwencje — w ilości zadawanych pytań, czy też w trudności w prowadzeniu śledztwa. Następnie podążamy za odpowiednimi numerami, by dotrzeć do rozwiązania zabójstw. Dokonujemy wyborów i szukamy wskazówek.



To jest moje pierwsze spotkanie z grami paragrafowymi i muszę przyznać, że bardzo udane. Uwielbiam kryminały, więc z wielkim zapałem przystąpiłam do rozwiązywania zagadki. Spędziłam z tą historią kilka przyjemnych chwil, podczas których mogłam wcielić się w jednego z najsłynniejszych detektywów w historii. Podoba mi się taka forma i już zacieram ręce na dwie pozostałe gry, jakie mam do przetestowania.



Ilość stron: 200

Wydawnictwo: FoxGames



Za możliwość przetestowania tej gry dziękuję FoxGames ;)



Zajrzyjcie na mój profil na Instagramie oraz na Instagram FoxGames :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Mrs Black | WS X X X